torsdag 30 december 2010

jetlag Davvsen

holla at yaa.

en ny och aterigen fantastisk dag till anda. problemen med somnen fortsatter men det verkar inte paverka mig speciellt mycket. vaknade kl 00.02 i natt och kande att jag hade sovit fardigt. lyckades slumra vidare till 05 sen klarade jag inte mer och fick helt enkelt ga upp. plockade fram julklappen fran farmor och farfar och rakade av mig haret, skont attt ha det avklarat.

gjorde mitt forsta forsok till att surfa idag. fragade en kille om det verkligen var sa svart eftersom att det inte ser speciellt markvardigt ut. "tja jag vet inte, ar det svart att kora bil? det ar olika for alla. det ar lite som att rida..." trodde faktiskt inte att det skulle ga sa daligt som det gick. var riktigt nara en gang men det raknas inte riktigt. killen ager formodligen arets samsta bil och hast. kommer kliva pa't igen imorgon, tror jag.

precis som igar somnade jag mitt pa dagen idag igen och sov fram till 17. en dalig vana som maste fa ett slut. det lar bli mitt nyarslofte. har tillbringat kvallen tillsammans med Charlotte inne i stan. fantastisk hjalpsam och trevlig tjej som gav mig en snabbkurs om sydney under kvallen. tittat pa operahuset och hamnen, kaffe och macka pa starbucks och en mysig kvallspromenad pa stora gatan.

killarna pa rummet ar faktiskt ganska skona. tva riktiga skona britter som faktiskt ocksa spelar fotboll. de var tydligen fran coventry och holl givetvis pa samma fotbollslag. trakigt nog sa sag de ut att bli lite besvikna nar jag berattade vad som hade hant med deras favoritmalvakt, Magnus Hedman... tanker aven for min egen del notera den har dagens datum eftersom att den kommer ga till historien som dagen med lagst kalloriintag. en skal med mjolk och flingor klockan 08 rackte fram till mackan pa starbucks vid 22. + en liter vatten och en lask under dagen. braaa jobbat.

dags att sova nu. ska upp tidigt imorgon. kanner jag mig ratt lar det ju inte bli nagot problem.

stay stray or die tryin'

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar