måndag 9 maj 2011

John fucking Kennedy

Snart hemma i sverige efter två helt okej flygningar. Lämnade John fucking Kennedy igårkväll efter en minst sagt speciell resa till flygplatsen. Eftersom att presidenten besökt stan under dagen var trafiken helt bananas vilket gjorde mig nervös och orolig att jag skulle missa flyget. Inte nog med det men mitt på motorvägen ber två av passagerarna killen som kör att stanna bilen för att tjejen måste gå på toaletten. Trodde att det var ett skämt först men hon gjorde det faktiskt mitt på vägen. Jag kom i alla fall fram i god tid tillslut checkade in och lämnade usa en timme för sent. Landade på island halv sju lokal tid och bytte plan. Har en dryg halvtimme kvar innan vi landar i stockholm och jag får sätta fötterna på svensk mark för första gången på 130 dagar.

Det har varit en fantastisk resa. En resa som är alldeles för lång för att sammanfatta och ge ett värdigt betyg. Har aldrig haft så roligt, mött så många härliga människor och samtidigt lärt mig så mycket. Har gått igenom mycket skit men har som sagt aldrig haft så roligt som jag har haft på vägen. Nu ska jag försöka smälta allt det här så gott det går. Ska kolla igenom alla bilder på kameran och försöka minnas allt så länge jag kan. Men en sak har jag blivit påminnd om och samma tanke har växt sig större inom mig under hela resan: jag tar ingenting för givet och jag har det jävligt bra.

Thank you lord, thank you all, I'm coming home.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar