söndag 13 mars 2011

the city center

förmiddag i singapore och endast ett fåtal timmar till flyget tillbaka till bali avgår. har duschat och käkat frukost och funderar på att ta en sista promenad genom stan innan jag åker till flyget. igår ägnade jag dagen åt shopping. kunde inte låta bli och jag fördrev många roliga timmar i alla affärer. köpte ett par byxor i en affär och slumpmässigt så visade det sig att designern råkade vara där samtidigt. han blev helt till sig för att jag "bar upp" hans kläder så himla bra och efter en halvtimme så var hela disken full med saker jag skulle köpa. Han blev så besviken när jag sa att jag bara ville ha byxorna och spårade ur totalt med massa rabatt för att jag skulle ändra mig. jag gick därifrån med bara byxorna och han står säkert fortfarande kvar och väntar på att jag ska komma tillbaka som jag sa. fika på starbucks innan jag vandrade hem igen.

hittade ett nytt boende precis på gränsen till chinatown. och tog mig dit på eftermiddagen. käkade middag ute och vandrade sedan runt kring marina bay och beundrade stans alla ljusklädda byggnader. fick se en häftig ljusshow i vattnet också innan jag började promenera tillbaka. en två timmar lång promenad räckte för att jag skulle tappa bort mig själv. när klockan var halv elva tog jag en taxi. var nog ett ganska bra beslut eftersom att jag gick åt helt fel håll. taxikillen bara skrattade. fick en mindre god natts sömn. vet inte varför men jag tror jag börjar bli förkyld. temperaturen utomhus skiljer sig ganska mycket mot AC-temperaturen inomhus, tror det är därför.

dags att avrunda och byta land igen. har inte sett den här stan för sista gången. sorry mamma och pappa men jag kanske stannar kvar här.

thosecitylights

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar