lördag 12 mars 2011

weekends

uppe i tid igen efter en grym utekväll med gänget från bali. tror jag han med det mesta av singapores nattliv under kvällen igår. mötte upp sällskapet i tuben och vi promenerade sedan mot marina bay. skönt gung på ett mindre ställe. lät bliken vandra både inne och utanför lokalen och märkte ganska snabbt att jag var ensam kille i shorts. blev insläppt ändå som tur var. balisyndrom. när vi sedan bestämde oss för att byta ställe var jag trött på att sticka ut. sprang hem och bytte kläder och tog en taxi tillbaka. snabbt byte, 45 min. i väntan på de andra njöt jag och Arezu av utsikten i den lilla "hamnen". för de som inte vet är singapore ett land med en fantastisk arkitektur, vilket betyder att det finns massor att titta på, speciellt på natten med alla fina lampor. lite synd var det att någon valt att bygga ett privat hotel runt det världskända merlion-monumentet. ett hotellrum som ska stå där i några dagar bara för att någon inte visste vad den skulle göra med alla sina pengar. bygget var halvvägs färdigt och någon hade redan börjat inreda. kul.

mot clarke quay och attica där vi avslutade vår kväll. mycket dans och nattkäk efter det. var så trött att jag höll på att somna stående inne på dansgolvet. delade taxi med Arezu och kom hem klockan 04 och somnade som en stock. nu är jag nyduschad och utcheckad och ska snart ut och käka lunch. väntar också på samtal från sällskapet igår som tydligen har mer att visa mig i den här stan samt mina kära föräldrar.

två dagar kvar i singapore. älskar det mer än jag gjorde igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar