fredag 11 mars 2011

the mall

hänger lite vid templet
"sista" dagen på bali tillbringades tillsammans med Tim och Matt. en lång utflykt till öns största tempel var allt vi hann med. det räckte gott och väl för mig eftersom att jag inte är den största tempelfantasten samtidigt som regent pissade ner. drack några läsk på hostelet och tittade på solnedgången från stranden innan jag tog taxi till flygplatsen. flyget från bali gick fort. eftertexterna från Wall Street, money never sleeps rullade igång precis när hjulen dunsade ner i backen. fick se den största flygplatsen jag någonsin sett, eller i alla fall en liten del av den. åkte sen buss till mitt boende och fick klockan 02 äntligen sova.

upp klockan 09 igen. kunde inte betala när jag kom fram på kvällen så imorse fick jag springa till bankomaten det första jag gjorde imorse. har där efter spattserat runt på orchard road, typ längsta gatan i världen och det tog hela dagen att gå fram och tillbaka. tur är det nog att jag bara ska vara här i tre dagar. shoppingmöjligheterna här är nästan för bra och inte alls lika bra för min nya plånbok som jag ska försöka hålla stängd så gott det går.

tänkte vila fötterna lite nu och sen gå ut och göra stan osäker när mörkret faller, the singapore way. slänger iväg en extra tanke till mina vänner på hawaii som just nu blir evakuerade på grund av jordbävningen i japan med tsunami som följd. hoppas allt går bra.

LSKA DN HR STN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar