fredag 18 februari 2011

22 hrs

fredag och sista dagen i byron. efter några dagar med ostablit väder är solen tillbaka i öst. har sysselsatt mig med bio och allmän avkoppling under de senaste dagarna. allt för att vila upp kroppen inför de sista dagarna som återstår i det här landet.

filmen i tisdagskväll var bra. inte alls så bra som jag trodde att den skulle vara men, helt okej. märkte efter att filmen var slut att vi inte alls hade behövt köpa biljetter eftersom att de inte har några biljettkontroller på biograferna här verkar det som.

onsdag, Hanna och Camillas sista dag. mer surf som inte alls gick som jag ville den här dagen. köpte krök tillsammans med Elin innan jag tog på mig de snabbaste dansskorna och festade loss ordentligt fram till stängning. avslutade kvällen med ett nattbad i havet. något jag inte kommer att göra om efter en gubbe på vägen hem sett oss och berättat om riskerna att bli biten av en haj på natten. somnade gott i min säng.

gårdagen var kanske resans hitills mest plöjda dag. snabb frukost i hopp om att komma på benen och inte förstöra en hel dag. gick väl sådär. vi la oss på stranden och efter några dopp och ett fåtal timmar sömn så var jag med i matchen igen. handlade och käkade middag med Elin innan vi la oss i hängmattan och kollade på solnedgången till toner av Hurts. Vi sa hejdå till Camilla och Hanna som skulle till sydney innan de ska vidare mot fiji. en molnfri himmel med en fantastisk fullmåne bäddade för en bra nattpromenad. vi promenerade bort till "the pass" och tittade på nattsurfare som testade moder naturs gränser i mörkret, häftigt.

vaknade imorse trött och irriterad på alla idiotiska tyskjävlar som är överallt. de för mer oväsen än någon annan och är bara allmänt dumma i huvet hela tiden. hoppas att jag får se mindre av dem på bali. imorse checkade också Elin ut. hon sitter på bussen på väg till surfers så jag tillbringar än så länge min sista dag i byron själv. ska ner till stranden och kolla in vågorna snart sen får vi se vad jag ska göra. sticker som sagt till surfers jag med imorgon så jag har inget emot att vara lite själv ett tag. ska packa och få ordning på alla saker bl.a.

tackar byron bay för två fantastiska veckor och tittar framåt mot guldkusten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar