måndag 28 februari 2011

elephanter in paradise

söndagar brukar inte vara bra dagar men söndagen igår skiljer sig från många andra. efter två regniga dagar på kom solen tillslut fram och tillfredställde alla på ön. även idag är vädret strålande och det är snart dags att checka ut. idag ska vi utforska ön och ta oss utanför kuta för omväxlingens skull. ska försöka att piggna till lite grann efter gårkvällens svängom. betala-40 kr-och-drick-hur-mycket-du-vill-dealen satte sina spår från igår men det var länge sen jag hade så roligt. har haft två otroligt roliga utekvällar med mina nya vänner. dans och bra musik ända in på tidiga morgonen innan vi avrundar med ett dopp i poolen när vi kommer hem.

intrycken är många och bilden av bali blir egentligen bara bättre och bättre. det är en stor omställning från australien men jag börjar sakta men säkert gilla det. käkade en fantastisk skaldjurspizza härom kvällen tillsammans med sällskap från boendet och älskade verkligen stället. gick tillbaka dagen efter för att käka lunch och ändrade genast uppfattningen då jag fick en läsk från stenåldern och så lite mat att man kunde räkna antalet pastabitar. jag har träffat Emma och Anna och fick återigen ett bevis på att världen är liten och kommer förmodligen att hålla kontakten med dem under deras vistelse här. idag lämnar vi som sagt kuta men jag vet att jag definitivt kommer komma tillbaka hit. kanske redan nästa helg.

har lite att göra innan vi lämnar så nu går jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar