tisdag 8 februari 2011

"everybody is doin it"

igår regnade det. eller det känndes mer som om någon ställt en vattenspridare i motvind en bit bort. det regnade alltså inte mycket men tillräckligt för att det inte skulle finna något spår av solen. jag sov länge och gick efter frukost på shoppingrunda i stan. är bl.a. ny- och stolt ägare till ett par aussiebum. fräscht. fast shoppa kan man inte göra hela dagen. regnet gör mig deppig så jag gjorde ett försök att pigga upp mig själv med en lång promenad. vandrade hela vägen upp till fyren och tittade på utsikten, vidare till easterly point och sedan längs med stranden tillbaka till main beach. tog mig två timmar ungefär. att titta på vågorna med bra musik i lurarna är ett vinnande koncept som får mig i harmoni. var ganska trött efter promenaden och somnade därför ganska tidigt.

vaknade halv nio imorse av brandlarmet som inte ville sluta. såklart så slutade det när jag var halvvägs påklädd och kunde gå tillbaka till sängs igen. en tysk snubbe på rummet skulle checka ut idag. den här killen har bil så igår frågade jag honom om han inte också ville åka till nimbin som ligger en timme härifrån. han tyckte det lät trevligt så imorse for vi iväg. Nimbin fick, storleks- och utvecklingsmässigt, Visby att likna New York. ett litet samhälle som består av en gata med affärer och cafëer. människorna som bor härt lever fortfarande kvar i hippieeran och ser alla ut som om de vore hemlösa. dessutom drivs det öppen drogförsäljning i varje affär och gathörn. det spelar faktiskt ingen roll vad du letar efter. ALLT går att få tag på om du vill. blev tillfrågad tre gångr under våra dryga 20 minuter vi tillbringade i stan innan vi åkte därifrån. båda nöjda över att ha upplevt det som så många pratar om.



tillbaka i byron och jag tror att det har slutat regna, men fortfarande ingen sol. skulle bli bättre imorgon men det återstår ju att se. tror faktiskt att jag ska gå på bio ikväll.

later

1 kommentar:

  1. Håll igång, promenera och motionera!
    Cool by, men hoppas du inte köpte på dig nåt gräs...

    SvaraRadera