måndag 21 februari 2011

diggin' for gold

tre dagar i surfers är snart avklarade. lämnade byron bay i lördagsmorse efter en sista fredagkväll på beach hotel med trevligt sällskap. kom fram till surfers vid lunchtid i lördags. lämnade mina väskor på hostelet och mötte upp Elin för lunch och strandhäng. att det var lördag talar egentligen för sig själv. efter en lång och härlig dag på stranden köpte- och käkade vi mat innan vi satte oss på hostelet med vår vinbox och gick ut lite senare. bra fart på vanity fram till halv tre. allt dansande gör en trött så vi lämnade och gick och köpte nattkäk istället fick dubbelt så mycket mat som jag beställde vilket var ganska soft. ner på stranden efter maten och tittade på vattnet till klockan blev efter 5. då gick vi och la oss i alla fall.

lite tröttare söndag som började med kaffe och macka på starbucks. handlade en fin tröja på hemvägen innan vi gick till stranden för lite eftermiddagssol. tittade på livräddarnas eviga kamp mot idioterna som inte förstår vart man får bada och inte. ett snabbt besök i affären på hemvägen och så fick vi mat i magen igen. trotts söndag som är en given partydag valde vi lugnt före olugnt. vi köpte varsin biljett till skypoint-tornet istället. tog hissen upp och beställde glas vitt var och tittade på solnedgången och det efterföljande åskvädret från 77 våningen, 320 meter upp i luften. fantastiskt mysigt och jag uppskattar verkligen Elins sällskap. hemma igen innan 21. vi slog oss ner utanför rummet och drack upp vinet från lördagen med varsin ipodlur i örat. kom i säng i hyfsad god tid.

idag började vi dagen med en kort powerwalk genom stan. utsikten från söndagen gjorde mig nyfiken på att utforska delar av stan som såg fina ut från tornet. vi promenerade ett tag ock käkade sen frukost på starbucks, igen. Elins buss till brisbane gick vid 13 så vi tillbringade förmiddagen på hostelet vid poolen. efter att Elin åkt har jag försökt vara lite praktisk och har därför tvättat mina kläder och fixat lite under eftermiddagen. nu är som sagt snart tre dagar avklarade och jag förstår fortfarande inte riktigt varför alla är- och var så negativa till det här. jag älskar det! hypad och levande stad med en fin strand och härligt nattliv som kan erbjuda allt till alla. helt perfekt, när det är fint väder. vilket det har varit fram till nu. har suttit och tittat på himlen som färgas av blixtar samtidigt som ingloriuos basterds rullat på tv:n och eftersom att jag har en del att fixa inför onsdag så jag säger godnatt nu.

godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar