söndag 13 februari 2011

paddle dave, paddle!


broken head

vädret fortsätter att vara kanonbra och timmarna på stranden flyger iväg. fredagkväll var bra. de flesta kvällarna har sett i stort sett likadana ut och jag har alltid kul med sällskap från hostelet. efter en vecka i byron har jag nu fått ganska bra koll på var man fördriver tiden under både dag- och nattetid tack vare en hjälpsam aussie som jag bor tillsammans med.

igår var det utflykt planerad. sex av oss tog bil en kvart söderut till broken head. en stor och relativt obesökt strand med okej surf och mycket plats. tre timmar surf följt av lite mat och bira i solen tillsammans med gott sällskap med toner från en bärbar förstärkare la grunden för en fantastisk lördag. bestämde mig redan långt innan igår att jag inte skulle åka därifrån fören jag lyckats fånga åtminstonde en våg. kan med glädje berätta att jag efter några timmar "på riktigt" plockade mina tre första vågor. håller ju.

tillbaka till main beach på eftermiddagen. vi käkade mat ute, gick till stranden med musik och vin innan vi dansade fotsulorna av oss hela natten lång. filmtittandet fram emot småtimmarna har blivit en ny grej och ett bra tidsfördriv innan man somnar. jag och Camilla höll oss vakna till klockan sju imorse innan vi somnade efter en skräckis och ett par tecknade mästerverk. något som satte sina spår idag.

idag har varit en dag av smärta. stekande värme blandat med träningsverk och både sömn- och vätskebrist har gjort den här dagen till en plöjd dag. en dag som tillbringats på stranden med Elin hela dagen. känner mig piggare nu men kommer nog att stanna hemma ikväll.

tare lugnt, holiday in progress.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar