onsdag 23 februari 2011

Mr Olivson in Brisbane

timmarna tickar sakta men säkert nedåt till avfärden mot bali. sitter just nu i centrala brisbane och fördriver mina sista timmar i australien. har haft två ganska sega sista dagar i surfers med ostabilt väder och lite att göra. tittade mest på film och gick sedan och la mig tidigt. checkade ut imorse och tog en kaffe på starbucks. tidigt lunch innan jag satte mig på bussen till brisbane. ska försöka få tag i Elin idag som jag tror är tillbaka från sin utflykt till fraser island innan jag tar flyget till bali ikväll. har även ett boende att boka om jag inte vill vara hemlös de första nätterna.

8 veckor i aussie-landet. wow. vet inte riktgit vart jag ska börja. kan säga att det varit en helt fantastisk upplevelse att få se de få ställen och delar av landet som jag har fått se. allt har väl inte riktigt gått som jag planerade men det gör det väl aldrig. regelbundet sällskap hade inte varit fel och med några extra veckor hade allt nog varit perfekt. ändå känner jag mig mer än nöjd. nya vänner och nya kunskaper. närmats framför mig väntar ett nytt land med nya äventyr som färhoppningsvis kommer att ge mig lika mycket som det här landet har gjort.

dags att tagga till lite! nu byter vi land. mycket ligger framför mig. jag är inte ens halvvägs än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar