tisdag 1 februari 2011

love this

tillbaka i sydney igen efter en kort flygning från perth i söndagskväll. landade tidigt måndagmorgon och tog mig till kära kings cross och lämnade väskorna och mig själv hos Johan och c/o. Lyckades somna på soffan ett tag och sov igen de timmar jag missat under flygningen. vid lunchtid bestämde jag mig för att göra ett nytt försök att få tillbaka hörseln på vänster öra. bättre lycka den här gången och det känns fantastiskt att kunna höra igen. bra väder och med hörseln tillbaka bäddade för en bra dag. Davvsen, Johan, Robin och Filip Sirc som är här och hälsar på bestämde sig därför på eftermiddagen för att träna lite. Simma är ju bra träning samtidigt som man får vara i solen softa lite. vi tog oss till utomhusbassängen i woolloomooloo, simmade ett par längder i alla fall och tillbringade sedan resten av tiden bredvid bassängen i solen. bra workout! inget jobb väntade på kvällen. käkade middag med Johan och gick sedan på en lång promenad. två killar från bassängen hade på sig årets snyggaste badbrallor och jag var tvungen att ha ett par likadana. eftersom att Johans badbyxor, efter 3 månader på resande fot, såg ganska trötta ut bestämde sig också han för att köpa nya. så det var ju en bra anledning till en promenad.

köpte krök till kvällen. planen var en lugn kväll med ett besök på en soft bar. drack min första guinness igår. vi hängde kvar i baren till det stängde. vad som hände efter att vi lämnade baren är för sjukt för att berätta. kommer aldrig glömma måndagkvällen och tisdagmorgon (idag). Jag och Johan kom i alla fall hem vid lunch idag.

har varit en tung eftermiddag med tanke på gårdagen och denna morgon och har därför tagit det väldigt soft. Johan som var tvungen att sjukanmäla sig har tagit det ännu softare. har handlat lite nu ikväll och ska nu försöka få ordning på resan norrut. kan inte stanna här för länge så det är hög tid att skaffa biljett. lämnar troligtvis torsdagkväll.

har haft två fantastiska dagar i sydney. fantastiskt väder och nya vänner som tar hand om mig.

jag älskar den här staden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar