fredag 4 februari 2011

somewear tisch

hej hej

jag är framme i byron bay efter en tolv timmar lång bussresa från sydney. visserligen sov jag mer eller mindre hela resan men det var ändå jobbigt. sista dagen på kings cross avslutades lugnt och behagligt med vännerna som inte jobbade. hoppade över träning, tog en fika med Charlotte och åkte upp i sydney tower tillsammans med Filip på kvällen. tackar gänget på kings cross för husrum och sällskap och några fantastiska dagar i stan. lämnade kingan efter 22 och fick tillslut springa till bussen som tydligen var väldigt svår att hitta. sen var den en halvtimme sen också så jag hade egentligen inte behövt springa. fick hänga upp mina kläder på tork på bussen.

kom fram vid lunchtid idag och checkade in på ett hostel. kanske årets softaste. små mysiga rum med 5 bäddar, mysig atmosfär och en stor pool inne på gården. så det håller ju. lite bodysurf på beachen. varmaste vattnet hittills på semestern. handlade lite käk och på väg hem från tvätteriet idag mötte jag en kille med en välbekant tröja. han kunde inte vara annat än svensk så jag frågade honom om han var just det. tog inte speciellt lång stund och nu har jag hittat nya vänner och husrum i byron bay. stannar nog kvar på hostelet den tid jag har bokat men sen flyttar jag in hos dem. mat i magen och ett dopp i poolen och jag är redo för fredagkväll. kan ju bli bra...

later

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar