fredag 25 februari 2011

lava i skorna

hej.
klockan är i skrivande stund snart halv två vilket innebär att jag har varit upp i 10 timmar. bra? vi blev hämtade av en buss klockan 04 imorse som tog oss till Mt. Batur som är en aktiv vulkan, 1 717m över havet. rätt bra morgonpromenad. började vandra klockan vid halv sju och kom ner igen tre timmar senare. vet inte om jag har varit så trött i mina ben någon gång tidigare. men det var det värt. ganska häftigt att stå 1 700 meter upp i luften och känna de kalla molnen stryka över ansiktet medan varm ånga puttrar upp under fötterna och samtidigt titta på utsikten och den nya lavan som för 10 år sen brände ner allt i sin väg.

er utsikt är inte så bra men det jag såg var magiskt
nu är vi hemma igen och det vankas käk. ska grillas lite ikväll sen får vi se vad som händer. tänkte eventuellt åka till stan och kolla lite men vet inte om det kommer ske. trafiken är helt galen och skrämde mig lite på hemvägen idag.

later

1 kommentar:

  1. Amazing! Ja jag såg ett program på TV från Bali och de pratade speciellt om riskerna i trafiken. Varnade lite för att köra "moppe". Så var försiktig på vägen.
    Enjoy!

    SvaraRadera