söndag 2 januari 2011

buffalo soldier

morning.

igar blev en samre morgon till en battre eftermiddag. lyckades rycka tag i mig sjalv och hamnade pa stranden med William, Charlotte, Anna och Agneta, som jag efter 4 dagar fick reda pa inte var den tredje systern. ha ha. samre vader pa gang nu. innebar typ att det finns moln pa himlen istallet for inga alls. vi sog i oss den eftermiddagssol som erbjods och vandrade sen upp till bondi junction och kakade.

hemma igen vid femtiden. stannade inne hela kvallen och tittade pa oskvadret med tva av killarna pa rummet. den ene checkade in igar och ar sa javla skon. 23 arig bartender fran skottland som varit i brisbane i tva manader och totalt forstort sig sjalv. trakigt att han bara ska stanna i 2 natter. i vilket fall som somnade jag ganska tidigt och nu ar jag uppe med tuppen istallet.

idag ska jag nog leta mig till stan eftersom att det ska regna 4 dagar framover sager dom. markte att jag kanske skulle tagit med mig ett linne till eller tva. kanske ett skarp ocksa. sen noterade jag igar pa stranden att det i australien finns en motsvarighet till bjorn borgs kalsonger. kunde inte hitta en enda kile pa stranden som INTE hade ett par. market heter Bonds och star just nu hogst upp pa inkopslistan. lar ju bli kung med ett par sanna. tillsammans med SHM ska jag kriga mig igenom storstan och ta mig helskinnad tillbaka.

later

1 kommentar:

  1. Härligt att du låter positiv igen! Bara att bita ihop och njuta av tiden. Som någon sa "livet är inte alltid mjukglass"... Ha det gott. :-)

    SvaraRadera