måndag 10 januari 2011

drar ner ridån och byter stad.

trött kille efter en helg i sydneys hjärta. vaknade sent igår och stack till manly tillsammans med Johan och Kalle. varmt och gott i kvällssolen samtidigt som vi spanade in beachvolleytuneringen som spelades. färjan tillbaka och hemma igen vid åtta. ägde lokaltrafiken och tog en taxi hem istället för buss vilket visade sig vara billigare och definitivt mycket softare. mot affären för att handla mat. eftersom att ingen av oss ätit på hela dagen köpte vi ett pizzakit var och bakade två monsterpizzor som ingen orkade äta upp. då det var min sista kväll i sydney festade vi till det lite extra och när småtimmarna kom lämnade vi lägenheten för att se vad kings cross nattliv hade att erbjuda. kul och så var det ju. undrar vad man tänker som vakt när ett sällskap på 13 personer med blandat killar och tjejer går in på en strippklubb...kan ju pricka av det från listan nu i allafall.

utcheckning vid 10 imorse. vaknade 9.59. årets snabbaste packning och jag lyckades checka ut i tid. det lär ju ha synts på mig att jag inte sovit mycket. jag var i allafall välkommen att lämna av mina saker hemma hos Johan och de andra i väntan på mitt tåg ikväll. sov på deras soffa fram till nu. har precis käkat lunch och sitter just nu egentligen bara och väntar ut mina sista timmar i den här stan. tänkte gå och handla lite mat till tågresan ikväll.

jag är nöjd, riktigt nöjd och beroende på hur vädret blir framöver så kanske jag kommer tillbaka igen.
mot melbourne!

1 kommentar: