torsdag 20 januari 2011

twisted

timmarna flyger ivag pa vastkusten. vadret ar fantastiskt och likasa stallet jag bor pa. manga jatte trevliga manniskor som haller mig sallskap under dagen och kvallen. har en kille fran nya zeeland pa rummet som ar duktig pa snorkling sa igar gjorde han ett forsok att fa med mig in i sporten. vi tog en runda i stan med bilen och kollade in ett gang diveshops for att hitta grejer som jag kunde anvanda. kom dock fram till att jag ville prova forst innan jag koper mina varstingprylar som var sa mycket dyrare an vad jag trodde.

tillbaka pa hostelet till eftermiddagen. grillfest pa bakgarden med gratis kak vilket alltid ar bra. har traffat nagra jatte harliga manniskor och vi roade oss anda in pa smatimmarna i natt... vilket satte sina spar imorse. klockan halv sju gick jag upp for att fa min forsta kurs i snorkling. har aldrig provat det tidigare och det gick val helt okej. hamnade i brak med en jellyfish och forlorade den fighten, blev sjukt agd faktiskt men annars gick det bra tyckte jag.

nar vi kom tillbaka fran stranden gick jag o la mig igen. vaknade med ett ryck av ett brak+skrik utifran korridoren. en kille halkade tydligen pa det nysvabbade golvet och brot foten. sag inte allt for soft ut men ambulansen kom snabbt och hjalpte honom till sjukan. ska bli intressant att folja deras stamningsansokan som de pratade om efter att ambulansen akt ivag. har tillbringat resten av tiden pa stranden med en ny van fram till nu i stort sett. ikvall ska vi lira beachvolley!

vi hors.

1 kommentar:

  1. Vad bra att du har det bra. Vi hoppas på några fina bilder från beachen. Kramar från mamma.

    SvaraRadera