fredag 14 januari 2011

JIN DING AFTERNOON

efter en trevlig kväll igår med musik och trevligt sällskap gick jag imorse upp trött och paj för att återigen mötas av ösregn och pissväder. Jin har flyttat tillbaka till mitt rum så nu finns det trevligt sällskap när man inte kan vara utomhus. vi tillbringade förmiddagen tillsammans med frukost innan vi fixade våra biljetter för imorgon. passade också på att handla lite käk. lär ju va dåligt med supermarkets ute i vildmarken. tog även tillfälle i akt att boka flygbiljett och boende för nästa vecka. landar i perth på tisdagmorgon...

sen, när eftermiddagen kom, dök något upp som inte visat sig på 4 dagar. SOLEN. eftermiddagen har varit som på en annan planet. jag är så glad för solskenet som i skrivande stund med 25 graders värme fortfarande håller i sig. bytte jeans till shorts och jacka till linne och slängde mig ut i solen. gick med glada steg bort till fed square och köpte mina tennisbiljetter. gick med ännu gladare steg tillbaka till parken där jag och Jin sög i oss den sista kvällssolen. har fått mycket positiv respons på boken jag läser och jag vet att många hade dödat för den på deras eget språk. kul faktiskt.

precis hemkommen från kvällsmat. hittade ett mysigt creperie under bron där tågen går. käkade min gallette samtidigt som två fransmän spelade tears in heaven. jag har haft en underbar dag, tack för det. hörs efter helgen. imorgon blir det roadtrip.

ching!


1 kommentar:

  1. Härligt med lite flyt igen! :-)
    Bara att köra på. Spännande med Perth, har hört att där är kanonfint.

    /Jörgen

    SvaraRadera