torsdag 13 januari 2011

il pleut il pleut il pleut

en ny dag med ösregn från morgon till kväll. tog mig ut på en blöt promenad imorse för att kolla upp diverse praktiska saker med biljetter och sen en sväng förbi tennisinformationen också och kollade läget. en snabb lunch på stan innan jag gick hem igen. har tvättat lite och tagit en löprunda med Jin. nu har regnet vräkt ner 8 timmar i sträck och det verkar inte sluta det här dygnet i allafall.

ikväll går vi nog ett gäng till baren bredvid hostelet. det serveras varmkorv för 1 dollar vilket är soft eftersom att jag levt på sallad, tomat, gurka och svamp i 2 dagar nu. dessutom ska Jin spela på sin trumma han har med sig. vi var där igårkväll också och de verkade gilla hans musik så vi går helt enkelt dit ikväll igen och supportar. hoppas på ett bra barhäng och ev. planering inför helgen.

just nu finns inte så mycket mer att berätta. väntar på att lottningen till tennisen ska bli klar samtidigt som jag ber för bättre väder. länge sen jag var såhär uttråkad och trots det så vill man inte klaga. det har regnat så mycket nu att när jag idag såg brunnarna på gatan spotta ut vatten istället för att få det att försvinna så orkade jag inte ens bry mig om det. trampade i en så djup vattenpöl att min flip flop föll av och flöt iväg en bit innan jag fick tag på den igen. MEN, min tid är begränsad och jag tänker på något sätt ta vara på varje dag. det kan inte regna varje dag. det måste sluta någon gång.

tomorrow.

1 kommentar:

  1. Vad grym du är David! Även fast det regnar och du känner dig uttråkad just nu så är jag avundsjuk på dig. Du verkar ta vara på varje dag och knyta en massa kontakter :)
    Jag kollade precis på klart.se och enligt dom bjuder Melbourne på 26 grader och sol på lördag. Jag tänker på dig! Kram

    SvaraRadera