måndag 17 januari 2011

game set match

en lång och härlig dag är nu till ända. en lång tennisfylld måndag 17 januari med ett minne för livet.

kände mig riktigt pepp imorse när jag vaknade och började dagen med ett löp. tog en dusch och käkade en lunch på fed square innan jag tog mig bort till melbourne park. mycket folk i rörelse och jag må vara lättimponerad men jag älskar stämningen som ligger i luften vid den här typen av tillställningar. framme i melbourne park börjar en tolvtimmars intervall enbart innehållande högkvalitativ tennis. började med att promenera runt och kolla in arenaområdet lite. hade tillgång till mer eller mindre allt och tog mig därför friheten att kolla in typ allt. lite strömatcher på de mindre quarterna med namn man inte riktigt kände igen. fram mot eftermiddagstid tog jag en plats framför storbildsskärmen i square garden och över en bärs tittade jag på när Roger Federer i lugn och ro spöade Lukas Lacko i tre raka. käkade lite till innan kvällspasset drog igång. kollade den första kvällsmatchen på Rod Laver Arena, en fight i damernas singel innan kvällens höjdpunkt började. runt halv tio startade matchen mellan Novak Djokovic (3) och Marcel Granollres. herrtennis på hög nivå tillsammans med bra stämning och strax efter elva var matchen slut. Novak lekte hem matchen relativt enkelt och avslutade på så sätt min tennisdag på bästa sätt!

imorgon tar jag flyget från melbourne till perth. ska gå upp igen om tre timmar så jag funderar på att hålla mig vaken den tiden som är kvar. kommer förmodligen inte att gå.

game set match, vi hörs imorgon, på västkusten.

eftermiddagstennis i square garden
laddar inför kvällspasset på Rod Laver
bra inramning på en fantatisk dag

1 kommentar: