onsdag 19 januari 2011

perthect

klockan 7 igarmorse landade jag i perth. vast istallet for ost. kanns som ett helt nytt land. jatte harlig varme och inte ett moln pa himlen. korde mitt vanliga taxirace fran flygplasten och tog mig till mitt boende som ligger en bit utanfor perth. bor just nu 200 m fran Cottesloe beach, ett mysigt stalle med en obeskrivligt fin strand.

lamnade mina vaskor och gick till beachen ett tag. det finns en mataffar relativt nara mitt boende sa jag passade ocksa pa att storhandla for hela veckan. om jag inte ar allt for hungrig sa har jag nu fixat frukost, lunch och middag for 5 dagar. allt for 250 totalt. frascht!

efter incheckningen igar var jag inte sa pigg pa att gora nagonting egentligen. svangde ihop en pasta m. tomatsas pa eftermiddagen men alla konstiga flygtimmar och ny tidsomstallning gjorde att jag somnade tidigt pa kvallen och vaknade i god tid imorse. hoppade over morgonduschen och gick till stranden och doppade mig i havet istallet. det ar fortfarande formiddag sa jag tanker bege mig till stranden snart igen.

jag raknar med att stanna har manaden ut innan jag flyger tillbaka till sydney igen. har en del att fundera pa vad det galler planering framover. passar ocksa pa att saga grattis till Robin som enkelt spoade sin italienare i tre raka igar. melbourne har gjort mig till ett tennisfreak.

later

1 kommentar:

  1. Kul att det känns bra och att du fick se lite nya vidder!

    SvaraRadera