fredag 7 januari 2011

"small country, big travelers"

tackar bondi beach för nio härliga dagar och nätter. checkade ut imorse sliten och paj efter sista kvällen.

igår var det fint väder vilket betydde strand. fyra stycken 19 åriga killar från stockholm checkade in igår och rörde om i grytan ordentligt. beach hela dagen och ett ordentligt krök i samband med surfsides grillning på kvällen. tyvärr så stannar de kvar på bondi men jag kommer att möta upp dom på bali sen när jag åker dit. de hade faktiskt varit ett tag i melbourne innan de kom till bondi och sa att stan var jävligt kul, så jag ser mycket fram emot tisdag. roligaste med de här killarna var att jag konstigt nog kännde igen en av dom på något konstigt sätt. när vi sen börjar prata fotboll visar det sig att killen jag kännt igen och umgåts med hela dagen spelade vänsterback i Boo FF när vi spöade dom i finalen i young baltic cup för tre år sen. sjukt roligt och vi skrattade mycket.

nu befinner jag mig på kings cross relativt centralt i sydney. bor två nätter på ett hostel innan jag åker på måndagkväll. kändes konstigt att säga hejdå till folk man bara har träffat i en vecka. det är långt kvar på resan och det finns så många fler att träffa. antar att jag kommer över det snart. typ när jag har ätit.

ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar