måndag 24 januari 2011

pancake session

håller på att repa mig från gårdagen som levde upp till sina förväntningar och bjöd på en knasigt bra fest! massor av folk, mycket alkohol och sen avslutade jag med ett nattbad innan jag gick och la mig. det vart ett sämre läkarbesök inne i stan imorse dock. lär ju inte sett speciellt pigg ut i väntrummet. när jag väl fick träffa doktorn tänkte jag överdriva lite för att han inte bara skulle skicka mig därifrån. som det alltid blir när man går till doktorn hemma. tror jag överdrev lite för mycket och det slutade med att jag fick ett recept på penecilin utskrivet. helt i onödan och inte alls vad jag behövde. sjukt ägd igen.

resten av dagen har jag sovit bort. vädret har varit sämre sa jag har inte dåligt samvete. tog mig till äffaren med jacob och handlade lite förut. jag vet inte när jag åt pannkakor sist men de idag var nog de godaste jag ätit hittils. finns massor kvar till ikväll också. filmkväll med pannkakor låter ju inte helt ute.

kan ju lika gärna fortsätta när jag är igång. för de som undrar hur övernattningen på stranden var så kan jag säga att det inte blev någon. det var ju tur att datorn hann kollapsa innan jag hann publicera inlägget jag skulle skriva igår. tjejen i receptionen var inte så populär där. största bitterfittan i hela stan som i två dagar vägrat att ge mig en säng. "det finns inte plats, det är fullt, bla bla bla". detta trots att jag varit inne i rum där det står sängar tomma. när jag skulle checka ut igårmorse sa jobbade inte hon. den andra tjejen som jobbade tittade frågande på mig och sa:

- ska du checka ut?
- ja det finns ju inga lediga sängar...
- va? det finns det visst.
- jaha, okej då vill jag stanna ett tag till.
- ja men självklart ska du det!

det tog 5 minuter att fixa och nu har jag tak över huvudet igen. längtar till den andra idioten kommer tillbaka. hon ska ner. tackar alla som erbjöd sig att förvara min väska och t.o.m. erbjöd mig sängplats innan jag löste problemet. finns så mycket snälla människor här.

annars har vi inte gjort så mycket de här dagarna. vädret har svängt fram och tillbaka och när solguden är med oss ligger vi bara på beachen. åkte in till stan i lördags och kollade läget. inte mycket till stad men jag hittade en soft väska som följde med hem. det finns fortfarande gott om krök kvar sen igår men jag själv kommer nog att spara mig till onsdag. är inte allt för sugen idag. Robin åkte tydligen på stryk idag också. inte så kul. tror jag ska ta en promenad nu.

later

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar