tisdag 11 januari 2011

to MEL, by bus

framme i melbourne efter en jobbig nattresa. något tåg som jag betalade för fick jag ju inte åka i allafall. hamnade på en ersättningsbuss som jag känner på mig inte var lika bekväm som en tågstol hade varit. hamnade bredvid en människa som var för stor for sin egen stol och som inte tvättat sig på sex år. framför, en australiensk mamma som försökte lära sina barn att inte snacka så dålig engelska. "sådär pratar man om man kommer från sverige och det gör verkligen inte vi." sen var det mat- och dryckförbud i bussen. det är ju bra när resan är på 12 timmar. som pricken över i:et gick mina brills sönder igen. har redan börjar titta på flygbiljetter. fy fan.

lyckades tillslut hitta ett hostel i stan också. har lämnat mina väskor och checkar in i eftermiddag. vädret är lite halvkasst så jag tanker fortsätta promenera och lära känna stan. med mitt lokalsinne är det helt perfekt att den är byggd som ett rutnät. ska bl.a. ut till tennisparken och kolla läget tänkte jag.

later

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar