lördag 8 januari 2011

global gossip

efter incheckningen på kings cross igår tog jag mig till hyde park för att träffa Elin. tillsammans med två av hennes arbetskamrater tillbringade vi eftermiddagen i hyde park med kaffe och sol. återigen visar sig världen vara liten då en lustig koppling mellan en av Elins vänner och Sofie Lantra plötsligt dyker upp. hamnplan 5 kan vara så mycket mer än bara en mötesplats visar det sig.

fredagkväll på kings cross. efter käk och bärs tillsammans med mina sydkoreanska vänner på hostelet så tog jag mig ännu mer centralt för fest tillsammans med det svenska sällskapet som checkade in på bondi häromdagen. Ivy, en nattklubb med totalt 6 våningar, var den enda destinationen och när jag efter en timmes sökande äntligen hittade mitt sällskap blev kvällen ganska bra tillslut ändå. gick och la mig vid sju imorse vilket jag har fått ta igen idag.

lördagkväll på kings cross. sitter på ett internetcafe och lyssnar på Edith Piaf. har varit på en lång promenad hela långa dagen tillsammans med Charlotte. började dagen med Sydneys godaste glass. lördag trots allt. fortsatte med en drygt 5 timmar lång promenad genom hela stan med lunchstopp och ögonshopping i the rocks, en vända till woolloomooloo bay och en exotiskt vandring genom den botaniska trädgården. under lunchen fastnade vi i ett samtal om livet, jordens undergång och universum. ett mycket intressant samtal som inte ledde fram till något vettigt alls egentligen.

ikväll stannar jag inne. svänger ihop en fräsch pestopasta i köket och går sen och lägger mig tidigt tror jag. fransmannen på rummet ska provjobba på en restaurang imorgon och behöver säkert hjälp med glosorna han skrev upp imorse.

hej.

1 kommentar:

  1. Kul att läsa om dina bravader. Ta det försiktiga i de skumma kvarteren...
    Fantastiskt med alla kontakter du knyter för framtiden!

    SvaraRadera