söndag 16 januari 2011

had a bad day

hej.

tre nätter kvar i melbourne
efter en körig lördag kan vi kort sammanfatta med att det inte blev någon roadtrip. ingen längre i alla fall. ingenting gick som det skulle igår för varken mig eller Jin. jag har köpt två tågbiljetter under mina två veckor här och hamnat på bussar båda gångerna. när bussen väl kom fram konstaterade vi att det inte gick några tåg eller bussar dit vi skulle åka, samtidigt som Jin kom på att han lagt sin iphone på bussen som precis åkt iväg. fast på en station mitt ute i ingenstans. efter 3 dryga timmar var vi på väg tillbaka till melbourne igen, med buss. med Jins iphone och 40 dollar fattigare. när vi kom tillbaka till stan hade ingen av oss någonstans att bo över natten. vi fick en lista på alla hostel i melbourne, inga lediga rum... Jin sa att han skulle sova ute men det tänkte inte jag göra. inte den här skitdagen.

på något sätt lyckades jag starta om mig själv. kopplade bort allt. började om liksom. gick tilll ett hotel mitt i stan, köpte ett rum för natten, tog nöjd hissen upp till rummet och bara njöt. jag har bara varit borta i snart tre veckor, trots det kan jag inte beskriva hur mycket jag uppskattade en egen dubbelsäng, egen tv, egen dusch och eget kylskåp. duschade som en riktig kvinna i säkert en halvtimme, tvättade håret med schampo, tvättade och skrubbade ansiktet och klippte- och filade naglarna. väl färdig tittade jag mig själv i spegeln och lovade mig själv att jag skulle göra lördagkvällen och de två sista dagarna i melbourne till de bästa på hela veckan. eftersom att de tidigare dagarna varit så tråkiga att jag bara velat åka hem. NJUT!

och än så länge går det bra. checkade ut imorse pigg och utvilad. låg i sängen och kollade tennis med iskall kola och nötter. checkade in på mitt gamla hostel och åkte sen till stranden. första stranddagen på en vecka. stranden var lite överreklamerad efter allt bra man hade hört om den. svart vatten och alldeles för lite plats. la mig på gräset istället och när eftermiddagen kom började strandpromenaden fyllas upp. har haft några riktigt härliga eftermiddagstimmar i st kilda idag.

st kilda beach i eftermiddagssolen
tillbaka i stan igen. ska snart äta mat. tänker sova ordentligt ikväll. big day comin up tomorrow.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar