onsdag 12 januari 2011

problemen i paradiset...

...fortsätter. en halvtaskig start i melbourne fortsätter att vara just halvtaskig. det är jobbigt när man inser att mer eller mindre allt man velat se och göra i det här landet ligger utom räckhåll p.g.a. av något så svenskt som vädret.  melbourne ligger visserligen inte under vatten men det kommer göra det snart så mycket som det regnar här. det är tur att det finns sköna människor på rummet man kan umgås med när man inte kan vara utomhus.

idag har det dock varit en helt okej dag. efter samtalet till sverige imorse tog jag igen några extra timmar från bussresan hit. gick upp och käkade en tidig lunch med två nya vänner. Jin från sydkorea valde att gå hem och sova efteråt eftersom att han fick tillbringa halva natten på sjukan i natt. killen som sov i sängen ovanför honom vägde tydligen för mycket för den sängen... jag valde att se mig omkring i stan. inte alls svår att få grepp om verkar det som. stora fina hus men ändå en valdigt soft och laidback kultur. har boende till fredagmorgon men funderar på att stanna hela veckan ut och vänta på tennisen och bättre väder. får väl gå och se på bio medan jag väntar eller nått. har hört att The Expendables ska vara bra. en ännu relativt oplanerad roadtrip kan vara på gång också. Jins vän som jag fick lära känna idag var tydligen från melbourne och hade dessutom egen bil. kanske blir en övernattning i vildmarken i helgen, i hopp om att jag ska få se en vild känguru innan jag lämnar landet.

framöver är det svårt att veta vad man ska göra eftersom att jag inte är någon vädergud. go west är ett alternativ i väntan på bättre väder på östkusten. har många veckor kvar men det känns som att tiden rinner iväg med översvämningarna. stannar kvar i melbourne ett tag och försöker hitta min vilja.

hej

1 kommentar:

  1. Bara att bita ihop. Tänk på att du är med om nåt historiskt, det värsta som hänt på över 100 år. Trist men en historia att berätta i framtiden. Låter spännande med övernattning i bushen. Se till att inte placera tältet i en svacka bara ... :-)

    SvaraRadera